Uniform

Door het dragen van een uniform, laten we aan de rest van de wereld zien dat we scout of gids zijn. We willen dan ook graag onze leden aanmoedigen om zo veel mogelijk in uniform naar de vergaderingen te komen.

Kleding

Hoe ziet een scouts-uniform er uit? Het bestaat voor iedereen uit dezelfde delen:

• Beige hemd met daarop een aantal kentekens

• Das

• Trui

• T-shirt

• Groene broek (kort of lang), of een groene rok

Het hemd, de trui, de kentekens en de broek of rok zijn verkrijgbaar in de Hopper winkels. Ook voor ander materiaal zoals veldbedden, gamellen, ... kunt u in deze winkels terecht.

De das is enkel en alleen bij ons te koop, vraag de leiding er zeker eens naar. Is je kind echter voor de eerste keer bij ons ingeschreven, dan krijg je de eerste das helemaal gratis.

Elke scoutsgroep heeft een eigen das, met eigen kleuren. De onze is blauw en rood.

Verder kunnen jullie bij ons ook een aantal kentekens kopen, én we hebben ook een echte scouts t-shirt te koop. Deze laatste is geen echt onderdeel van het uniform, maar daarom zeker niet minder leuk.

Wat doe ik aan?

Eerst en vooral: kleren die vuil mogen worden! Maar omdat we een scouts zijn vragen we ook om toch (gedeeltelijk) in uniform te komen. We sommen hier op wat we per tak verwachten dat men minimaal aandoet:

• Kapoenen & KW's: das + T-shirt

• JG's, Givers & Jins: das + T-shirt + hemd

Kentekens

Kentekens, kentekens, allemaal goed en wel. Maar waar moeten die nu juist op dat hemd genaaid worden?

Het jaarteken krijg je telkens van de leiding zelf bij de inschrijving van je kind voor het nieuwe scoutsjaar. Wat dan met het jaarteken van het afgelopen scoutsjaar? In principe hoeft dat niet meer op het hemd, maar velen vinden het leuk om het er achteraan op te naaien. Op deze manier kan met je trots laten zien hoe lang je al trouw lid bent van Scouts en Gidsen Vlaanderen.